تک باکس

02632100000 داخلی 410

Wireless Backhaul

 

 

Wireless Backhaul چیست ؟

 

Backhaul بی سیم استفاده از سیستم های ارتباطی بی سیم برای انتقال داده ها بین اینترنت و Subnetworks است.  این امر می تواند به سازمان یا شبکه تلفن همراه کمک کند تا نیاز به کابل کشی فیزیکی را برطرف کند.   به جای داشتن امکاناتی که تمام هاب های اینترنت از طریق سیم به اینترنت متصل می شوند، اتصال به صورت بی سیم با استفاده از امواج مایکروویو یا امواج رادیویی برای انتقال سیگنال ها بین  Wireless Access Point   انجام می شود.

 

یکی از نمونه‌های Backhaul  بی‌سیم، تلفن هوشمندی است که با دریافت داده‌ها از یک دکل تلفن همراه یا نوع دیگری از  Base station   ، به اینترنت متصل می‌شود.  ارتباط بین برج تلفن همراه و تلفن هوشمند، Backhaul  بی سیم است.

بک هال بی سیم و بک هال خط ثابت ، یکسان نیستند. در مثال تلفن هوشمند، اتصال از طریق هوا انجام می شود. بنابراین یک بک هال بی سیم است.

اما Backhaul  خط ثابت ، مشابه است زیرا دستگاهی را به اینترنت متصل می کند اما از سیم یا کابل استفاده می کند. به عنوان مثال، تبلتی که از طریق کابل Ethernet به یک روتر Wi-Fi متصل می شود، نمونه ای از سیستم backhaul است.   روتر با استفاده از خط داده به اینترنت متصل می شود.   اگر کاربر به یک شبکه LTE  یا 5G  متصل شود، مستقیماً با استفاده از یک اتصال Backhaul  بی سیم به اینترنت دسترسی پیدا می کند.

 

چندین شهر از شبکه‌های شهری (MANs) استفاده می‌کنند که اساساً از backhaul بی‌سیم برای پخش یک شبکه Wi-Fi با پهنای باند بالا در اطراف یک منطقه استفاده می‌کنند. کاربران یا مشترکین می توانند بدون نصب کابل در خانه یا محل کار خود به این شبکه متصل شوند. آنها همچنین می توانند به این شبکه تکیه کنند زیرا Backhaul  بی سیم اتصال پایدار را در فروشگاه ها، پارک و حتی در خیابان امکان پذیر می کند.

 

 

  • برنامه های Backhaul  بی سیم

 

 

Backhaul   بی سیم امروزه نسبت به سیستم های کابلی سیمی رایج تر شده است، زیرا برنامه های کاربردی بیشتر و محدودیت های کمتری برای فناوری های پشت آن وجود دارد. مراکز داده اکنون می توانند به طور قابل اعتماد از backhaul بی سیم برای اتصال به دفاتر راه دور استفاده کنند.

 

به طور مشابه، سازمان ها می توانند امنیت عملیات خود را بهتر انجام دهند. به عنوان مثال، شبکه‌های نظارتی بر جرایم نظارت می‌کنند، اما در صورت قطع شدن اتصال، سیستم ممکن است یک لحظه حساس را از دست بدهد.

Backhaul   بی سیم این اتصال را تقویت می کند و تجمع آخرین مایل را فراهم می کند.  به جای پریدن از حلقه های زیاد برای دسترسی به اینترنت، دسترسی مستقیم وجود دارد.  این شبکه‌های بی‌سیم می‌توانند صدها جریان داده را ارائه دهند و throughput   کارآمد و بدون محدودیت را برای داده، ویدیو و صدا فراهم کنند.

 

مرتبط ترین و رو به رشد ترین کاربرد بک هال بی سیم،  5G  است.   معماری بک هال 5G – که به اشکال سیمی، فیبر نوری و بی سیم ارائه می شود – فرصت های زیادی را برای رشد و گسترش اتصال Broadband پهن باند برای اپراتورهای تلفن همراه و مشتریان آنها و همچنین در شبکه های 5G  شرکت خصوصی ارائه می دهد.

 

 

 

  • Mesh  بی سیم چیست؟

 

 

Backhaul   بی سیم یک ابزار مفید برای شبکه های مخابراتی و شهرها است و همچنین برای امکانات تجاری و محله های مسکونی ایده آل است. بک هاول بی سیم از سیستم های شبکه مش بی سیم (WMN) در این تنظیمات می آید.

یک سیستم مش بی سیم (یا مش وای فای) اساسا نقاط دسترسی بسیاری را برای اتصال بی سیم به اینترنت ایجاد می کند.   کاربران می‌توانند این نقاط دسترسی بی‌سیم را با همان لینک مستقیم امن و سریع به اینترنت در سراسر خانه، مدرسه یا محل کار توزیع کنند.

در مقابل، سیستم‌های Backhaul   استاندارد از سیم‌ها برای اتصال تمام نقاط دسترسی به هاب مرکزی اصلی، که تنها نقطه دسترسی به اینترنت است، استفاده می‌کنند.   دستگاه هایی که به نقاط غیر مرکزی متصل می شوند ممکن است تاخیر داشته باشند و کمتر قابل اعتماد باشند.   Backhaul   بی سیم، در ارتباط با سیستم های مش بی سیم، این مشکلات را به حداقل می رساند – اگر نه حذف می کند.

 

  • Backhaul   مایکروویو چیست؟

 

Backhaul   بی سیم مایکروویو در حال تبدیل شدن به یکی از برجسته ترین اشکال بک هال بی سیم است.  طبق تحقیقات  ABI ، در حال حاضر در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می گیرد و پیش بینی می شود تا سال 2027 حدود 65 درصد از بک هال جهانی را تشکیل دهد.   در جایی که یک سازمان نمی تواند فیبر را پشتیبانی یا استقرار دهد، بک هال بی سیم مایکروویو یک گزینه عالی است، زیرا می توان آن را به سرعت و اقتصادی مستقر کرد.  این سیستم ها همچنین از نرخ داده های بالا، کاهش تاخیر و افزایش قابلیت اطمینان پشتیبانی می کنند.  Backhaul   مایکروویو همچنین می تواند برای پاسخگویی به تقاضاهای افزایش ترافیک مقیاس شود.

 

  • مزایای Backhaul  بی سیم

 

Backhaul   بی سیم جایگزین های مقیاس پذیر و انعطاف پذیر برای Backhaul   سیم و فیبر ارائه می دهد و می تواند به سرعت مستقر شود.   این پیوندها هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد، زیرا نیازی به پرداخت هزینه برای خطوط فیبر یا اجاره نیست.

با افزایش ترافیک، سیستم های Backhaul  بی سیم با تقاضا سازگار می شوند.   آنها می توانند بر موانع مرتبط با یک شبکه سیمی غلبه کنند.

 

  • Backhaul   بی سیم و  5G

 

5G فرصت هایی را برای شرکت ها در طیف گسترده ای از صنایع و شهرهای سراسر جهان ارائه می دهد.  این فناوری‌ها به زیرساخت‌های ملموس و فناوری‌های حمل‌ونقل، از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گرفته تا خودروهای خودران نیاز دارند.

با این حال، قبل از استقرار 5G ، یک اپراتور شبکه تلفن همراه باید فناوری حمل و نقل مناسب را ایجاد کند.  این فناوری باید الزامات دقیقی برای قابلیت اطمینان، تأخیر و توان عملیاتی داشته باشد.

در حالی که Backhaul   ، بی سیم اصطلاحی است که مدت هاست مورد استفاده قرار می گیرد، انواع جدید Backhaul  بی سیم در حال ظهور هستند.  این فناوری‌ها پتانسیل اتصال به اینترنت را در سراسر جهان افزایش می‌دهند.   آنها دسترسی به مراکز شهری پرجمعیت و به زودی به هر گوشه سیاره را ؛ باز خواهند کرد.

 

 

منبع :

 

https://www.techtarget.com/searchmobilecomputing/definition/wireless-backhaul

 

 

گرد آوری ، ترجمه و تنظیم :  ” بهشاد ابرقوئیان  “

 

 

#تکباکس_آی_آر #تکباکس_آی_آر #ذخیره_ساز #سرور #شبکه  #وای_فای #مش

#techboxir #techboxiran #server #storage #network  #wi_fi  #mesh #5G

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *