توضیحات تکمیلی

  ام پی ال اس یا MPLS که مخفف کلمه های Multiprotocol Label Switching است یک تکنولوژی هدایت و ارسال داده است که سرعت و کیفیت انتقال داده ها را به نسبت تکنولوژی های قبل تر از خودش در زیرساخت های شبکه بالا برده است. شما در تکنولوژی MPLS به جای درگیر شدن با انبوهی از جدولهای مسیریابی در هر مرحله از عبور از روترها ، از مکانیم برچسب گذاری برای انتقال داده سریعتر استفاده می کنید.

مزایا :

از مزایای پروتکل MPLS می‌توان به مقیاس پذیری، عملکرد بهتر، استفاده بهینه از پهنای باند، کاهش ترافیک شبکه و تجربه کاربری مناسب اشاره کرد. MPLS به تنهایی فاقد رمزنگاری شبکه است، اما از آنجا که یک شبکه خصوصی مجازی است، بدین ترتیب مجزا از اینترنت عمومی است. بنابراین می‌توان پروتکل MPLS را یک بستر ایمن برای تبادل اطلاعات نیز در نظر گرفت. همچنین در برابر حملات denial of service که شبکه‌های مبتنی بر IP را هدف قرار می‌دهد، آسیب پذیر نیست.

معایب :

MPLS  سرویسی است که باید از شرکت‌های مخابراتی خریداری شود و در نتیجه بسیار گران‌تر از ارسال ترافیک از طریق اینترنت است.

همچنین با توسعه بازار‌های جدید توسط شرکت‌ها، پیدا کردن یک ارائه دهنده خدمات MPLS که بتواند پوشش جهانی داشته باشد، احتمالاً کمی دشوار خواهد بود. به‌طور معمول، ارائه دهندگان خدمات از طریق مشارکت با سایر ارائه دهندگان خدمات، پوشش جهانی را با یکدیگر به‌صورت اشتراکی بر عهده می‌گیرند، که این مسئله احتمالاً بسیار پر هزینه است. و نکته دیگر اینکه مفاهیم MPLS در دوره‌ای طراحی شد که شرکت‌ها یا سازمان‌ها، ترافیک را به مرکز اصلی یا دیتاسنتر باز می‌گرداندند، نه در شرایط امروز که کارمندان شعب و دفاتر می‌خواهند دسترسی مستقیم به بستر سرویس ابری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *