چرا QNAP Business NAS از ZFS استفاده می کند

زیرا می دانیم که شرکت ها احتیاج دارند به :

* افزایش استفاده از فضای ذخیره سازی تمام فلش، که مصرف SSD را ؛کلیدی برای هزینه های IT می کند.

*تحول دیجیتالی توسط تجزیه و تحلیل داده های بزرگ ، که به ظرفیت ذخیره سازی پتابایت نیاز دارد.

*بازیابی بلادرنگ در زمان واقعی، که برای به‌روزرسانی و رقابت کسب‌وکار ضروری است.

*ذخیره و پشتیبان گیری از حجم عظیمی از داده های حیاتی بدون تاخیر.

*یکپارچگی داده ها به خطر نیفتاده، برای اطمینان از صحت و قابلیت اطمینان داده های تجاری.

مزایای کلیدی ZFS

فناوری کاهش حجم داده ها بصورت کارآمد و بهینه

فشرده سازی ، متراکم سازی و  فشرده سازی هوشمند داده های درون خطی.

پیشرفت غیرمنتظره در ظرفیت های عظیم

حداکثر ظرفیت پتابایتی در هر پوشه مشترک.

ایجادعکس های فوری در لحظه و SnapSync در زمان واقعی

عکس های فوری تقریبا بی حد و حصر و سبک.

سریعترین الگوریتم فشرده سازی

LZ4  دارای تاخیر کم و ذخیره سازی با عملکرد بالا است.

خود درمانی قدرتمند

محافظت در برابر silent data corruption { مشکل در سطح صنعتی است که نه تنها بر حافظه، ذخیره سازی و شبکه محافظت شده طولانی مدت، بلکه CPUهای رایانه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. همانند مشکلات نرم افزاری، SDC ناشی از سخت افزار، می تواند به از دست دادن داده ها و تخریب آنها منجر شود}، تضمین یکپارچگی و قابلیت اطمینان داده ها.

توانایی شماره 1

فناوری کاهش حجم داده ها بصورت کارآمد و بهینه

فشرده سازی هوشمند داده های درون خطی، مبتنی بر بلوک است و قبل از اینکه داده ها در ذخیره ساز قرار داده شوند؛ اجرا می شود. این امر استفاده از ذخیره ساز را تا حد زیادی بهینه می کند و در عین حال نیاز به ظرفیت ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.  همراه با فشرده سازی درون خطی و فن آوری های متراکم سازی درون خطی، ZFS به طور قابل توجهی فضای ذخیره سازی کلی را کاهش می دهد – به ویژه برای افزایش کارایی ذخیره سازی SSD در هنگام تولید داده های بسیار تکراری یا فایل های کوچک با تعداد عظیم؛ مفید است.   بنابراین، راهکارهای تمام فلش ، کارآمدی را با هزینه بالاتر ارائه میدهند و در عین حال عملکرد نوشتن تصادفی و طول عمر SSD را بهبود می‌بخشند.

توانایی شماره 2

حداکثر ظرفیت پتابایتی در هر پوشه مشترک

فایل سیستم 128 بیتی ZFS ظرفیت بسیار بالایی دارد و از مدیریت بومی سطوح RAID استاندارد و طرح‌بندی‌های اضافی RAID ZFS (RAID Z) پشتیبانی می‌کند.  راه‌حل‌های ذخیره‌سازی QNAP مبتنی بر ZFS حداکثر ظرفیت 5 PB  را برای پوشه‌های مشترک مستقل/اختصاصی فراهم می‌کند و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از عهده برنامه‌های ذخیره‌سازی مبتنی برتقاضا از جمله تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، edge computing { پردازش داده ها در نزدیکی منابع داده }و هوش مصنوعی ؛ بر آیند.  RAID Z که برای سر و کار داشتن با داده های پتابایتی طراحی شده است، میتواند به سرعت از عهده خلق و  ایجاد RAID با ظرفیت بالا و آماده برای استفاده ؛ برآید و آن را  انجام می دهد.

توانایی شماره 3

ایجادعکس های فوری در لحظه و SnapSync در زمان واقعی

ZFS  میتواند از حداکثر 65536 snapshot  برای iSCSI LUN { پروتکل آی اِسکازی یک پروتکل ذخیره سازی مبتنی بر آی پی می باشد که امروزه به صورت گسترده در راهکارهای کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته است.- لان ؛ در واقع یک شناسه منحصر به فرد است که با آن شماره هارد دیسک هایی که در مجموعه ذخیره ساز سَن قرار داده ایم را شناسایی می کند. } و پوشه‌های اشتراک‌گذاری شده پشتیبانی می‌کند تا نسخه‌ سازی دقیقی برای  snapshot  انجام دهد.  اگر در هر ساعت 1 عکس فوری ایجاد شود، 24 عکس فوری در روز، بدون نیاز به حذف می توان تا 7 سال عکس فوری ایجاد کرد!

 فناوری Copy-on-write { تکنیکی برای کپی کارآمد منابع داده در یک سیستم کامپیوتری. }، ایجاد عکس فوری را تقریباً آنی و بدون تأثیر بر روی نوشتن داده های، مداوم و مستمر می کند.  بازیابی با اسنپ‌شات‌ها، خدمات جاری سیستم را قطع نمی‌کند و پشتیبان‌گیری و بازیابی فاجعه‌بار بسیار کارآمدی را ارائه می‌کند.  SnapSync زمان واقعی مبتنی بر بلوک پیشرفته، تضمین می‌کند که NAS اولیه و NAS ثانویه همیشه داده‌های یکسانی را حفظ می‌کنند و قوی‌ترین پشتیبانی را برای عملیات تجاری بی‌وقفه ارائه می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند خطر از دست دادن داده‌ها را حذف کنند!

توانایی شماره 4

سریعترین الگوریتم فشرده سازی

LZ4 یک الگوریتم فشرده سازی بدون تلفات است و سرعت فشرده سازی و رفع فشرده سازی بسیار سریع را فراهم می کند.   در محیط‌های تجاری که به سرعت ذخیره‌سازی اطلاعات بیش از 100 مگابایت بر ثانیه نیاز دارند، LZ4 یک انتخاب ایده‌آل برای IO با تاخیر کم و کارایی بالا است. داده ها ابتدا قبل از ذخیره در دیسک های NAS مبتنی بر، ZFS از فشرده سازی درون خطی عبور می کنند – به خصوص در برنامه هایی که نیاز به فشرده سازی مکرر و فشرده سازی سریع داده ها دارند (مانند مجازی سازی).  در کنار حذف فایلهای تکراری، کاهش کلی حجم داده را نیز نشان می دهد.

توانایی شماره 5

خود درمانی قدرتمند

یکپارچگی داده ها، کلید قابلیت اطمینان برنامه ها و پایگاه های داده است.  همانطور که پذیرش SSD رشد می کند، مشاغل باید برای خطر بیشتر از دست دادن اطلاعات، به دلیل مشکل در بازیابی اطلاعات از یک SSD مرده؛ آماده شوند.   ZFS که با تمرکز بر یکپارچگی داده‌ها طراحی شده است، از checksums

 { مجموع مقابله اى – عموما قسمتی از یک فایل است که وظیفه آن حفاظت از کل فایل در برابر تغییرات میباشد. }سرتاسری برای شناسایی و تصحیح silent data corruption { مشکل در سطح صنعتی است که نه تنها بر حافظه، ذخیره سازی و شبکه محافظت شده طولانی مدت، بلکه CPUهای رایانه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. همانند مشکلات نرم افزاری، SDC ناشی از سخت افزار، می تواند به از دست دادن داده ها و تخریب آنها منجر شود} ناشی از نقص‌های سخت‌افزاری، اشکال در سیستم‌افزار یا خطاهای اَبَرداده ؛ استفاده می‌کند.  اگر نقض یکپارچگی شناسایی شود، ZFS  به طور خودکار آسیب را با استفاده از داده‌های یک آینه دیگر قبل از ارسال داده به برنامه‌ها، تعمیر می‌کند .  حتی مشکلاتWORM  { گروهي از بدافزارها هستند که از شبکه هاي کامپيوتري براي فرستادن کپي هايي از خودشان براي ديگران (کامپيوترها يا شبکه هاي ديگر) استفاده مي کنند. آنها از نقص هاي سيستم عامل و نرم افزارهاي موجود بر روي کامپيوتر براي نفوذ به آن استفاده مي کنند. کرم ها با ويروس ها تفاوت دارند. ويروس ها با اتصال به برنامه هاي ديگر منتقل و تکثير مي شوند. اما کرم ها بي نياز از برنامه هاي ديگر مي توانند خودشان را به طور مرتب در کامپيوتر ميزبان يا ديگر کامپيوترهاي مرتبط کپي کنند و جابجا شوند. کرم ها معمولا به شبکه ها آسيب مي زنند. براي مثال از پهناي باند آنها براي فرستادن کپي هايي از خودشان براي ديگران استفاده مي کنند. }  نیز پشتیبانی می شود تا اطمینان حاصل شود که داده ها، پس از نوشتن، قابل تغییر نیستند.

QNAP backup solution use cases

اگر شما

برای پشتیبان گیری از داده های حیاتی، همگام سازی دقیق داده ها را درخواست کنید، از قابلیت SnapSync در زمان واقعی ؛استفاده کنید

قابلیت SnapSync در زمان واقعی، بلافاصله تغییرات داده‌ها را با ذخیره‌سازی مقصد همگام‌سازی می‌کند. هر بار که داده ها در منبع نوشته می شوند، به طور یکسان در مقصد نیز نوشته می شوند.  فایل های اسنپ شات چند نسخه ای ایجاد شده توسط NAS اولیه نیز می توانند با NAS ثانویه همگام شوند. اگر NAS اولیه آفلاین شود، کارکنان فناوری اطلاعات می توانند به سادگی تنظیمات مزیت NAS ثانویه را برای عملیات مستمر تنظیم کنند که منجر به از دست رفتن داده نمی شود. SnapSync  به NAS اولیه و ثانویه نیاز دارد که در یک شبکه باشند

 (تأخیر رفت و برگشت < 10ms. ) . هزینه های استقرار ممکن است بالاتر باشد، اما RPO { مخفف Recovery Point Objective است. تعریف کننده حداکثر داده ای است که سازمان پذیرش از دست دادن آنها را دارد.  }  برای دستیابی به رویه بازیابی فاجعه در زمان واقعی ، حداقلی خواهد بود.

SnapSync توسط مدل های QNAP NAS شامل سیستم عامل های QuTS hero )    نسخه 4.5.2  یا بالاتر  (   و  QES  )    نسخه v2.1.1 v11  یا بالاتر  (  پشتیبانی می شود. این NAS ها را می توان با یکدیگر جفت کرد تا راه حل مناسبی برای ذخیره سازی پشتیبان ارائه دهد.

*برای اطمینان از همگام سازی موفقیت آمیز تنظیمات مجوزهای دسترسی به پوشه ها و فایل ها ، اکیداً توصیه می شود که سیستم های NAS جفت شده با SnapSync ؛ در یک محیط دامنه ای که با AD/LDAP { پروتکلی برای دسترسی پیدا کردن به سرویس Directory است } سازگار باشد ؛ مستقر شوند تا از UID { User Identifier یا شناسه کاربری } های سیستم ناسازگار جلوگیری شود (به خصوص زمانی که NAS جفت شده شامل یک  QuTS hero NAS و یک QES NAS  باشد )

اگر شما

می‌خواهید تأثیر حملات Ransomware را کاهش دهید، از Snapshot و نسخه‌سازی استفاده کنید

ZFS عکس های فوری سبک و مبتنی بر بلوک را ارائه می دهد که در هنگام ایجاد، بر عملکرد ذخیره سازی تأثیر نمی گذارد.

قابلیت Snapshot Replica  ، برای کنترل و مدیریت نسخه مورد نظر ؛ فایلهای snapshot را به درون Snapshot Vault و روی پشتیبان NAS ، کپی میکند . عملکردSnapshot Replica  با پشتیبانی از عکس های فوری چند نسخه ای ، مقرون به صرفه است.  

RPO { مخفف Recovery Point Objective است. تعریف کننده حداکثر داده ای است که سازمان پذیرش از دست دادن آنها را دارد.  } را میتوان بصروت ساعتی  ( یک snapshot را می توان در هر ساعت به طور مداوم به مدت 7 سال بدون حذف هیچ یک،  ایجاد کرد)، و فایل های عکس فوری را می توان مستقیماً بازیابی کرد و در NAS پشتیبان ، استفاده نمود.

بر خلاف   SnapSync در زمان واقعی ،  زمان بازیابی اطلاعات گرفته شده توسط Snapshot Replica شامل زمان بازیابی عکس های فوری نیز می شود.

 QuTS hero NAS به کسب و کار شما قدرت می دهد

بر اساس ZFS، سیستم عامل قهرمان QuTS مدیریت ذخیره سازی انعطاف پذیر، حفاظت جامع از داده ها و عملکرد بهینه را برای مقابله با پیچیدگی و عملکرد الزامات فناوری اطلاعات مدرن  را ، ارائه می دهد.

منبع :

https://www.qnap.com/solution/qnap-zfs/en-us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *